Ivora Mariën vangt grootste vis

Dinsdag, 7 juni 2016

De traditionele viswedstrijd voor de dames van de WHV De Karper die gevist werd in De Puls telde maar liefst 16 deelneemsters. Wellicht mede door het mooie weer was de opkomst dit jaar wederom groot en bij navraag bleek dat alle dames vrijwillig aanwezig waren.

Nadat er geloot was voor de stek konden de hengels opgetuigd worden en de dames gezeten op een visstoeltje of op de viskoffer van hun partner beginnen aan de wedstrijd. De spanning was bij sommige dames groot omdat de grote karpers boven in het water aan het zonnebaden waren en soms rakelings langs de dobber zwommen. De visjes moesten echter dieper in het water gevangen worden en al snel verdwenen de eersten in het leefnet. In het totaal werden er 77 vissen gevangen met een totaalgewicht van ruim 10 kilo.
Voor de grootste vis was 1 meter verse worst beschikbaar gesteld deze ging naar Ivora Mariën zij wist een karper te vangen van maar liefst 63 cm lang en bijna 3 kilo zwaar, dit was meteen genoeg voor het winnen van de wedstrijd. Helaas hielden 3 deelneemsters het net droog , maar de organisatie had ervoor gezorgd dat iedereen met een prijs naar huis ging.

Uitslag:
1 Ivora Mariën 3100 gram - 4 vissen
2 Annie Willekes2100 gram - 2 vissen
3 Ivon Pastjenz1300 gram - 9 vissen
4 Ans Kolkman1000 gram - 1 vis
5 Ute Pelzer 575 gram - 13 vissen
6 Sonja Stortelers 550 gram - 10 vissen
7 Petra te Bogt 375 gram - 14 vissen
8 Marianne Staverman 450 gram - 4 vissen
8 Dienie Sperwien 400 gram - 6 vissen
9 Stien Vredenberg350 gram - 6 vissen
10 Selina Slotboom 50 gram - 4 vissen
11 Roefi Bukovac 75 gram - 3 vissen
12 Lies Medze 25 gram - 1 vis.