Eerste wedstrijd jeugdcompetitie

Zondag, 22 mei 2016

Zondag 22 mei om 9:00 uur stonden de jeugdige deelnemers klaar voor de eerste wedstrijd van de jeugdcompetitie. Er waren in totaal 19 deelnemers aanwezig waaronder een aantal die voor de eerste keer meededen. In de leeftijdscategorie tot en met 14 jaar waren 12 deelnemers en bij de categorie 15 tot en met 20 jaar deden 7 deelnemers mee.

Na de loting werden de stekken opgebouwd en om kwart voor tien kon er gestart worden met de wedstrijd. Al in het eerste kwartier werden de eerste vissen gevangen.
Gedurende de gehele wedstrijd werd er goed gevangen waaronder enkele brasems. De uitslag wordt bepaald door het gewicht en het aantal, dit betekend dat één grote vis geen garantie is voor een hoge klassering.
Bij de B-jeugd hadden Bram Weerkamp en Annalotte Holweg (die voor het eerst meedeed met een wedstrijd) hetzelfde aantal wedstrijdpunten. Hierbij gaf het hoogste vangstgewicht de doorslag en hiermee is Bram Weerkamp eerste geworden, Annalotte tweede en Bram ten Brinke derde.

Bij de C-jeugd wist Stijn Kersten beslag te leggen op de eerste plaats met een gewicht van 2205 gram en 21 vissen. Op een tweede plaats is Robin Maas geëindigd en Steven Hijink is derde geworden.

Tijdens de prijsuitreiking konden de deelnemers kiezen uit verschillende Sensas prijzen beschikbaar gesteld door Hennie Kruidenier uit Haaksbergen.

In totaal zijn er 290 vissen gevangen met een totaal gewicht van 25.915 gram.