Tweede 55+ wedstrijd 2016 Hondenweer. Klein wint toch van groot!

Woensdag, 27 april 2016

Op dinsdag 26 april werd in Kloosterveld de tweede 55+ midweekwedstrijd van 2016 gevist. Het was echt hondenweer. Natte sneeuw, hagel, regen en een nare wind maakten het de aanwezige diehards niet gemakkelijk. Mooi om te zien was, dat de sfeer onderling er niet onder leed. Tussen de buien door was de lach niet ver te zoeken. Opnieuw was er sprake van een zekere waterscheiding. Wie ging op groot en wie op klein? En met welk succes? Daar kan ik kort over zijn, klein won gisteren van groot. Uli Tieben won met maar liefst 136 vissen. Proficiat Uli!

Er werd overigens in het algemeen heel behoorlijk gevangen. Ruim 15 kilo vis, 325 stuks. De uitslag was als volgt:
1.U. Tieben136 stuks, 1360 gram
2.L. Medze3 stuks, 3410 gram
3.M. Giesen 6 stuks, 3200 gram
4.D. v.d. Graaf 80 stuks,920 gram
5.H. Kuhlman 35 stuks, 1120 gram

De nieuwe puntentelling maakte het opnieuw spannend, maar tegen het aantal van Uli, waren ook de brasem en karperjagers niet bestand. Daarvoor waren hun aanbeten te gering en soms ook onhoudbaar. Dat vangsten tot in de laatste minuut kunnen plaatsvinden bleek ook gisteren weer. Een mooie brasem wilde toch aan de weging meedoen. Moge velen zijn voorbeeld volgen….!

De 55+ wedstrijden worden ook in 2016 weer mogelijk gemaakt door sponsoring van WHV De Karper en Hooked on Fishing, de hengelsportzaak van Winterswijk.

Volgende wedstrijd, op 10 mei in de Meddose Kolk!