Eerste 55+ wedstrijd 2016 Prachtig weer. Oude meester slaat toe!

Donderdag, 14 april 2016

Op dinsdag12 april werd in de Puls de eerste 55+ midweekwedstrijd van 2016 gevist Na een voor velen te lange winterperiode , kon er vandaag eindelijk weer om de prijzen gevist worden. Opnieuw toonden de deelnemers zich zeer gemotiveerd en gespitst op een goed resultaat. Alles werd uit de kast gehaald en niet zonder succes! Ruim 22 kilo vis, 177 stuks werden er gevangen. Met afstand werd de wedstrijd beslist door de oude meester, Bertus Oonk. Proficiat!

De uitslag was als volgt:

1.Bertus Oonk23 stuks, 4780 gram
2.Willem Vredenberg25 stuks, 3710 gram
3.Clemens Brockötter 22 stuks, 3160 gram
4.Uli Tieben 18 stuks, 3010 gram
5.Henny Wiegerink 25 stuks, 1770 gram

Voor het eerst werd de nieuwe puntentelling gehanteerd en dat had direct het beoogde resultaat. Er werd (meer) op de grotere jongens gevist. Die had je namelijk nodig om in de prijzen te vallen. De wedstrijd werd hierdoor spannend. Een grote karper zou de uitslag zo maar hebben veranderd. Karpers werden wel gehaakt, maar zelden ook binnengehaald. De brasem deed het beter. En natuurlijk werden er weer prachtige voorns gevangen. Kortom een mooie middag!

Volgende wedstrijd, op 26 april in Kotten!