14 Nieuwe VIScoaches bij WHV de Karper

Vrijdag, 8 april 2016

Bij WHV de Karper waren 14 jeugdbegeleiders geïnteresseerd in de cursus VIScoach. Daarom is Evert Dijkhof van Sportvisserij Nederland op dinsdag 5 april naar Wintersijk gekomen om de cursus VIScoach te verzorgen. De deelnemende jeugdbegeleiders variëren in leeftijd van 15 tot en met 75 jaar.

Tijdens de Cursus Viscoach leer je met groepen kinderen om te gaan, kinderen op hun gemak te stellen en ze te interesseren en enthousiast te maken voor de activiteiten die ze gaan ondernemen. Daarnaast maak je kennis met verschillende manieren om kinderen iets te leren. Om dat op een goede manier te kunnen doen moet je zelf natuurlijk minimaal beschikken over voldoende basiskennis en basisvaardigheden. Tenslotte kun je na deze cursus een leuk pakket aan activiteiten bieden, waarbij kinderen al doende leren vissen.

Deze eendaagse cursus kon terugbracht worden tot een avondcursus omdat alle jeugdbegeleiders al bekend waren met verschillende jeugdactiviteiten binnen de vereniging. Nadat de cursisten vooraf het huiswerkprogramma met een verplicht examen succesvol hebben doorlopen werd tijdens de cursusavond het geleerde in praktijk gebracht.

Alle cursisten zijn geslaagd en zijn dus gecertificeerd als VIScoach.
Hiermee is het aantal VIScoaches binnen WHV de Karper in één keer uitgebreid van 5 naar 19 personen, daarnaast zijn nog 4 leden gecertificeerd VISmeester en mogen cursussen op de basisschool verzorgen.