Katrin Wöhrmann wint damesviswedstrijd

Dinsdag, 22 mei 2012

Tijdens de jaarlijkse damesviswedstrijd van de WHV De Karper waren wederom een flink aantal dames naar de Puls gekomen om de hengel en de viskist voor 2 uurtjes over te nemen van hun partner. Om 12 uur werd er geloot en konden de dames plaats nemen op hun troon om hun viskunsten te tonen.

Aan de geluiden te horen was de partner, door sommige dames ook wel trainer genoemd, soms nog het zenuwachtigst. Al snel werden de eerste vissen gevangen en in de meeste gevallen waren het de brasems die het lekkere aas niet konden laten liggen. Katrin Wöhrmann wist zelfs 5 brasems te vangen met een totaal gewicht van 5400 gram, Ute pelzer moest haar voorlaten gaan met 3 Brasems samen 5100 gram en Joyce Tankink wist 4300 gram binnen te hengelen. In het totaal werd er door de dames ruim 28 kilo vis gevangen, een resultaat waar de trainers jaloers op waren.
Voor de grootste vis was door de organisatie 1 meter braadworst ter beschikking gesteld, na het meten bleken Ute Pelzer en Jolanda Lickfeldt allebei een brasem van maar liefst 59 cm te hebben gevangen. Alle deelneemsters vielen in de prijzen en mochten een vleesschotel mee naar huis nemen.

Uitslag:
1 Katrin Wöhrmann 5400 gram
2 Ute Pelzer 5100 gram
3 Joyce Tankink 4300 gram
4 Stien Vredenberg 3900 gram
5 Jolanda Lickfeldt 3450 gram
6 Alie Brockötter 1800 gram
7 Bea Beskers 1650 gram
8 Marion Klapwijk 1500 gram
9 Roefi BuKovac 1000 gram
10 Nadia Overkamp 100 gram
11 Kim Scheinck 75 gram