Mathijs Hijink wint succesvolle jeugd vakantiewedstijd

Vrijdag, 21 augustus 2015

Woensdag 19 augustus heeft WHV de Karper weer een vakantiewedstrijd voor de jeugd georganiseerd bij de vijver op het Oostervoort. Na de hevige regenval van afgelopen weekend lag de vijver er mooi bij, de waterstand was iets hoger dan normaal. Helaas staat het gras aan de kanten nog steeds heel hoog. Dit kon de vele vissertjes echter niet weerhouden om vol enthousiasme deel te nemen aan de wedstrijd. Om half zeven was de loting en waren 18 deelnemers aanwezig.

Om zeven uur klonk het sein dat er gevist kon worden. Binnen enkele seconden!! werden de eerste visjes al gevangen. Als dit een voorteken was voor de rest van de wedstrijd dan konden we veel vis verwachten.
Alleen het aantal gevangen vis telde mee. De vis werd direct weer teruggezet in het water.
In totaal werden er in anderhalf uur 206 vissen gevangen, waarbij iedere deelnemer vis wist te vangen.

Aan het eind bleek 34 vissen van Mathijs Hijink voldoende voor de overwinning. Een verrassende tweede was Laura Dunnewold met 27 vissen. Dit was namelijk de eerste keer dat Laura met een hengel plaats nam aan de waterkant.
Een verdienstelijke derde plaats was voor Laurens Haverkotte met 23 vissen.