Verslag 12 uurs nachtwedstrijd van 01-08-2015/ 02-08-2015

Donderdag, 6 augustus 2015

Op 1 augustus was het weer tijd om de jaarlijks terugkerende 12 uurs nachtwedstrijd op de Puls te vissen. Er hadden zich in eerste instantie 6 koppels opgegeven, maar helaas hebben zich weer 2 koppels afgemeld, dus werd de wedstrijd met 4 koppel gevist.

Nadat om 18.00 uur de loting had plaatsgevonden konden de koppels hun materiaal opbouwen. Toen iedereen hiermee klaar was werd er voor aanvang van de wedstrijd gezamenlijk nog een kop koffie met een kersenflap genuttigd en het reglement doorgesproken.
Om 20.00 uur werd het beginsignaal gegeven en al snel werden de eerste vissen gevangen. Na verloop van tijd werd het duidelijk dat het op sommige stekken moeilijk zou worden om een mooi gewicht bij elkaar te vangen. De meeste vis werd tijdens de donkere uurtjes gevangen. De vangsten bestonden hoofdzakelijk uit brasem en karper.

Om 24 00 uur werd er een korte pauze gehouden en de snert die de catering kwam brengen genuttigd. Toen het ‘s morgens weer licht begon te worden viel bij alle deelnemende koppels de beet er helemaal uit en werd er ook weinig meer gevangen.

Het eindresultaat:

Willy Blom / Wilbert Mentink - 40,021 Kg
Paul Keizers / Eric van Otterloo - 30,580 Kg
Rick Kolstee / Robert Hiddink - 6,405 Kg
Harry Voerman / Tim Voerman - 4,916 Kg

Volgend jaar zal deze wedstrijd ook weer gevist worden en er zal dan ook weer een aankondiging op de website van de vereniging komen. Er is plaats voor maximaal 6 koppels.