Kirina Raterink en Robin Maas winnen jeugdwedstrijd

Dinsdag, 30 juni 2015

Zondag 28 juni heeft de jeugd van WHV de Karper weer een wedstrijd gevist. De Meddose Kolk stond op het programma maar omdat deze kolk slecht bereikbaar is door de afsluiting van de Groenlose weg was de wedstrijd verplaatst naar De Puls. In totaal waren 16 jeugdige vissers om 9:00 uur aanwezig en kon de loting beginnen. De 7 deelnemers in de B-categorie namen plaats op hun stekken aan de overzijde van De Keet. De C-jeugd ging vissen aan de oever bij de keet.

Om kwart voor tien werd begonnen met de wedstrijd. Dit alles onder prima weersomstandigheden. Dit keer werd door menigeen de paraplu opgezet tegen de zon in plaats van tegen de regen.
Als snel werden de eerste vissen gevangen. Dit ging de hele wedstrijd zo door. Over het algemeen werd vooral kleine vis gevangen maar ook 3 brasems werden er nog binnen gehaald.
Omdat bij wedstrijden van de jeugd zowel het aantal als het gewicht meetelt was het na de weging nog spannend wie er gewonnen had.

Bij de C-jeugd werden er in totaal 128 vissen gevangen met een gezamenlijk gewicht van 2525 gram. De winnaar bij de C-jeugd was Robin Maas met zowel de meeste vissen (22) als het meeste gewicht (950 gram).

De B-jeugd wist in totaal 130 vissen te vangen met een gewicht van 5645 gram. Hier wist Kirina Raterink beslag te leggen op de eerste plaats met 33 vissen, waarvan 1 grote brasem, in totaal 2495 gram.