M. te Lintum en E. Tieleman winnaars vierde wedstrijd.

Zondag, 14 juni 2015

Zaterdag 13 juni togen 28 wedstrijdstrijdvissers richting Borculo voor de vierde viswedstrijd van WHV De Karper in de Berkel. De wedstrijdcommissie had de nummers aan beide kanten van de Lochemseweg uitgezet. Bij aankomst zag het water er heel rustig uit, er zat niet veel stroming in en er stond ook bijna geen wind.

Na de loting gingen de vissers naar hun stek en werden de plaatsen ingevuld. Menig visser had de buienradar aardig bestudeerd en de paraplu werd ook al klaar gelegd. Om half tien werd het beginsignaal gegeven en kon er gevist worden. Na iets meer dan een uur kwam inderdaad de verwachtte regen en deze zou niet eerder ophouden dan een kwartier voor het eind van de wedstrijd. Er werd redelijk vis gevangen bleek na afloop bij het wegen. M. te Lintum had de staart plek geloot en wist 80 vissen aan te bieden met een gewicht van 2500 gram. In het A-vak was E. Tieleman de winnaar, hij had de kopstek geloot en ving 13 vissen met een gewicht van 2970 gram.
Tweede in het B-vak werd H. Kuhlmann met 895 gram en 23 vissen. Tweede in het A-vak werd R. ter Kolstee met 1140 gram en 40 vissen. De derde plaats in het B-vak was voor R. Lickfeld met 21 vissen en 292 gram. De derde prijs in het A-vak wist U. Kotecki voor zich op te eisen met 35 vissen en 890 gram.
In totaal zijn er 377 vissen gevangen met een totaal gewicht van 16070 gram.

Na vier wedstrijden is de tussenstand :
1.H. Kuhlmann360 punten
2.P. König355 punten