Vierde 55+ midweekwedstrijd 2015: Henk Staverman vist uiterst effciënt en wint verdiend!

Woensdag, 27 mei 2015

Op dinsdag 26 mei is de vierde 55+ wedstrijd gevist. Deze keer was de Puls het strijdtoneel. Er waren 15 deelnemers present. Voor het eerst was de hengelkeuze vrij. Hoewel niet iedereen een voorstander was van dit experiment is e.e.a. zonder wanklank verlopen. Van het gevreesde in elkaars viswater zitten bleek niets te merken. Het lijkt dus voor herhaling vatbaar.

Wie daar zeker een voorstander van is, is Henk Staverman. Met de Feeder viste hij uiterst efficiënt, met slechts 3 vissen , ruim 7,5 kilo bij elkaar. Waarom zou je meer willen vangen als dit voldoende is voor de winst? Proficiat Henk!. Overigens had Henk er wel wat geluk voor nodig om te winnen. Hartwig Kuhlman wist in de slotminuut van de wedstrijd nog een karper te haken en te landen , die door omstanders op zeker 7 tot 8 kilo werd geschat. Daarmee zou hij gewonnen hebben als hij deze niet naast het leefnet had “ gegooid”.Het medelijden was groot en Hartwig werd aangeraden te sparen voor een groter leefnet , zodat dit minder snel te missen is……..!

In totaal werden 20,4 kilo vis en 184 stuks gevangen. De uitslag was als volgt:
1.Henk Staverman3 stuks, 7550 gram
2.Bertus Oonk 16 stuks,3390 gram
3.Jan Beernink 5 stuks, 3100 gram
4.Harrie Sperwien 10 stuks, 2490 gram
5.Clemens Brockötter 37 stuks, 770 gram
De winnaars van harte proficiat!

De 55+ wedstrijden worden mede mogelijk gemaakt door WHV De Karper en door onze sponsor Hooked on Fishing te Winterswijk. Waarvoor onze dank!

Vandaag opnieuw waren er behalve de 5 reguliere prijzen, ook 2 waardebonnen voor een dagdeel karper vissen op De Leeghte te vergeven. Deze zijn beschikbaar gesteld door Rene Bomers Hengelsport in Groenlo Ook hiervoor natuurlijk onze dank!
De Leeghte is de plek waar het net niet leeg blijft, als het om karpervissen gaat. Volgens sommigen is het zelfs de karperarena van Nederland. De bonnen zijn terecht gekomen bij Hartwig Kuhlman en Louis Medze. We horen graag hoe het jullie daar vergaat. Succes en veel karperplezier.!

Volgende wedstrijd, op 9 juni, Meddose Kolk!