Sophie Hijink en Steven Hijink winnen eerste jeugdwedstrijd

Zondag, 17 mei 2015

Op zondag 17 mei stonden om 9:00 uur 17 jonge vissers klaar voor de eerste jeugdwedstrijd van de zomercompetitie 2015. Na de loting was er 45 minuten de gelegenheid om alles op te bouwen en om kwart voor tien klonk het beginsein. Als snel werden de eerste vissen gevangen. Over het algemeen werd er kleine vis gevangen maar gelukkig hield de brasem zich niet geheel afzijdig. Vooral leden van de familie Hijink wisten de brasem in het leefnet te krijgen. Alle deelnemers wisten meerdere vissen te vangen.

Bij de jeugd tot en met 12 jaar deden 10 kinderen mee en werd er in totaal 146 vissen gevangen met een gewicht van 4355 gram.
Sophie Hijink ving 17 vissen met een gewicht van 1610 gram en wist hiermee de eerste plaats te bemachtigen.

De jeugd van 13 tot 18 jaar was vertegenwoordigd met 7 vissers. Zij wisten in totaal 98 vissen te vangen met een gewicht van 7466 gram.
In deze categorie wist Steven Hijink (jazeker, de broer van Sophie) de eerste prijs te behalen door 29 vissen te vangen waaronder 3 mooie brasems. In totaal was dit goed voor 5049 gram.

De totaaluitslag voor de categorie C:

De totaaluitslag voor de categorie B: