Eerste 55+ midweekwedstrijd 2015. Prachtig weer, maar op sommige plekken lastig vangen!

Dinsdag, 14 april 2015

Op dinsdag 14 april, vanmiddag, is de eerste 55+ midweekwedstrijd van 2015 gevist Na de winterperiode werd erg naar de start van het nieuwe seizoen uitgekeken. Menig 55plusser heeft zich ook afgelopen winter, in het geheim voorbereid met hoogtestages, trainingsdagen, beursbezoek en literatuurstudie.

Voor de een heeft al die voorbereiding gebaat, voor anderen absoluut niet. Hoe dan ook, het weer kon niet beter en ondanks de nodige verhinderingen, verschenen toch weer 16 vissers aan de Meddose Kolk. Opnieuw toonden de deelnemers zich zeer gemotiveerd en gespitst op een goed resultaat. Veel voetballers in de eredivisie zouden er een voorbeeld aan kunnen nemen. Alles werd uit de kast gehaald en niet zonder succes! Ruim 20,5 kilo vis, 347 stuks werden er gevangen. Met afstand werd de wedstrijd gewonnen door Clemens Brockötter. Proficiat! De uitslag was als volgt:

1.Clemens Brockötter,64 stuks, 4480 gram
2.Jan ter Haar 51 stuks,1440 gram
3.Uli Tieben 51 stuks, 1110 gram
4.Henny Wiegerink 11 stuks, 2850 gram
5.Harald Wehrsich 15 stuks, 2490 gram

Harald Wehrsich deed voor de eerste keer mee en wist zich direct in de prijzen te vissen. Mooi gedaan, maar het moet volgens de collega’s geen gewoonte worden………!

Volgende wedstrijd, op 28 april Kloosterveld Kotten. Voor degenen die geen of weinig vis wisten te verschalken is het advies om zo veel mogelijk te blijven oefenen. Soms helpt dat.