Visserijkundig onderzoek vijver Oostervoort

Woensdag, 11 februari 2015

Op vrijdag 13 februari zal op verzoek van de federatie een visserijkundig onderzoek worden uitgevoerd door Sportvisserij Nederland aan de vijver aan de Oostervoort in Winterswijk. Iedereen die graag een kijkje komt nemen is van harte welkom!

Door het afvissen van de vijver krijgt de federatie een goed beeld van de samenstelling van het visbestand en het watermilieu. De vissen worden met netten afgevist waarna de gevangen vis wordt onderzocht.
Er wordt gekeken naar wat voor vissoorten er in het water voorkomen en of de gevangen vis in een goede conditie is. De vis zal worden gemeten en gewogen waarna ze vervolgens netjes in het water worden teruggezet. Het rapport moet onder andere een advies geven over of de visstand momenteel evenwichtig is opgebouwd.

Er zullen tijdens het onderzoek twee klassen een kijkje komen nemen. De klassen worden begeleid door de federatie en de vismeester van WHV de Karper. Het onderzoek zal rond 10:00 uur starten. Benieuwd wat er allemaal in de vijver zwemt? Kom dan op deze dag gerust een kijkje nemen!