R. te Kolstee en M. te Lintum winnaars zevende wedstrijd.

Vrijdag, 17 oktober 2014

Zaterdag 4 oktober hebben zich 27 vissers gemeld bij De Puls voor de zevende en laatste wedstrijd van 2014. Het beloofde een mooie zonnige dag te worden. Omdat het aantal deelnemers onder de dertig was werd er voor gekozen om iedereen te laten vissen in De Puls en niet met een deel van de vissers uit te wijken naar De Kolk in Meddo.

Enkele plaatsen waar het moeilijk was te vissen omdat er dan te weinig ruimte was werden uit de emmer van W. Vredenberg gelaten zodat iedereen op 11,5 meter kon vissen. Op het water was te zien dat de herfst zijn intrede was begonnen, er lag al redelijk blad en gedurende de wedstrijd werd dit door de wind op sommige plaatsen steeds meer, echt hinderlijk was dit echter niet.

Na drie en een half uur werd het eindsignaal gegeven en konden de weegploegen aan het werk. Al snel werd duidelijk dat er op de plaatsen in het A-vak voor de keet minder vis was gevangen dan in het B-vak aan de spoorkant.

R. te Kolstee wist in het A-vak 7 vissen te vangen met een gewicht van 4500 gram. Tweede werd hier B. te Woerd met 700 gram en 41 vissen. De derde plaats was na loting voor W. Beskers met 150 gram en 6 vissen.

In het B-vak wist M. te Lintum 26 vissen te vangen met een totaal gewicht van 2300 gram. H. Kuhlmann wist ook 26 vissen te vangen met een totaal gewicht van 1850 gram. Derde werd H. Wiegerinck. Hij ving 25 vissen met een gewicht van 1700 gram. Het A-vak wist in totaal 5955 gram te vangen met 87 vissen. In het B-vak werden 213 vissen gevangen met een gewicht van 8775 gram. Slechts 2 vissers konden geen vangst laten registreren. In totaal geen slecht resultaat.

De eerste wedstrijd van 2015 staat gepland voor 11 april in het Twentekanaal.
Namens de wedstrijd commissie wil ik iedere deelnemer bedanken voor hun deelname en sportieve gedrag van het afgelopen jaar en hopelijk tot volgend jaar.

De eindstand na 7 wedstrijden waarvan de beste vijf meetellen luidt als volgt:
1.R. te Kolstee 473 pnt
2.M. te Lintum 472 pnt