Robin Maas en Robin Roetenberg winnen Hooked on Fishing Cup 2014

Maandag, 29 september 2014

Zondag 28 september is er gevist om de Hooked on Fishing Cup. Deze jaarlijkse open jeugdwedstrijd voor jeugd van 8 tot en met 18 jaar is in twee categorieën gevist aan De Puls in Winterswijk. Er deden 21 jeugdige vissers mee, verdeeld over de twee categorieën.

De wedstrijd voltrok zich onder bijna zomerse omstandigheden. Zowel het aantal vissen als het gewicht telde mee voor het klassement. Om 9:15 uur klonk het startschot en als snel werden de eerste vissen gevangen. Hoewel sommige vissen klein waren telde waren ze wel belangrijk voor de uitslag.

De vangsten voor de jeugd van 8 tot en met 12 jaar waren niet zeer goed maar op één uitzondering na wisten alle deelnemers toch vis te vangen. Robin Maas wist in totaal 7 vissen te vangen met een totaal gewicht van 890 gram. Hij was hiermee de winnaar.

De oudere jeugd van 13 tot en met 18 jaar wisten allemaal vis te vangen. Ook hier waren het in het begin vooral kleine vissen, goed voor het aantal. Robin Roetenberg wist aan het eind van de wedstrijd de brasem goed op de stek te krijgen en te houden. Hij ving in totaal 18 vissen met een totaal gewicht van 6260 gram. Hierbij waren 4 mooie brasems.